Sad b. Mansur İbn Kemmüne (ö. 1284), felsefenin her alanında kendisini yetiştirmiş, mantık, fizik, metafizik, astronomi, tıp ve kimya dallarında eserler vermiş, ayrıca din felsefesi, karşılaştırmalı dinler tarihi alanlarında etkili olabilecek tarzda eserler yazmış, üç semavi dini ayrıntılarıyla incelemiş, zamanın önemli filozoflarından birisidir.
İbn Sina ve Sühreverdi'nin eserlerine yazdığı şerhlerden dolayı, İslam Felsefesi geleneğinde hangi ekole mensup olduğu tartışmalı olan filozof, el- Cedid fi'l- Hikme adlı müstakil eserinde "aklı" kendisine ilke etmiş görünüyor. İbn Kemmüne'nin metafizik, tabiat ve nefs görüşlerinin genel bir çerçevede ele alındığı bu eser, Gazzali'den sonraki dönemde felsefe - kelam ve tasavvuf çizgisinde gelişen İslam düşüncesinin geleneksel yapısını okuyucuya hissettirecek, özellikle 13. yüzyıl felsefesine tanıklık etmelerine vesile olacaktır.
Sad b. Mansur İbn Kemmüne (ö. 1284), felsefenin her alanında kendisini yetiştirmiş, mantık, fizik, metafizik, astronomi, tıp ve kimya dallarında eserler vermiş, ayrıca din felsefesi, karşılaştırmalı dinler tarihi alanlarında etkili olabilecek tarzda eserler yazmış, üç semavi dini ayrıntılarıyla incelemiş, zamanın önemli filozoflarından birisidir.
İbn Sina ve Sühreverdi'nin eserlerine yazdığı şerhlerden dolayı, İslam Felsefesi geleneğinde hangi ekole mensup olduğu tartışmalı olan filozof, el- Cedid fi'l- Hikme adlı müstakil eserinde "aklı" kendisine ilke etmiş görünüyor. İbn Kemmüne'nin metafizik, tabiat ve nefs görüşlerinin genel bir çerçevede ele alındığı bu eser, Gazzali'den sonraki dönemde felsefe - kelam ve tasavvuf çizgisinde gelişen İslam düşüncesinin geleneksel yapısını okuyucuya hissettirecek, özellikle 13. yüzyıl felsefesine tanıklık etmelerine vesile olacaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 258,40 | 258,40 |