Hanefi Usulünde İctihad Ve Kıyas( İbn Nüceym Örneği)

Stok Kodu:
9786053518402
Boyut:
13.6x21
Sayfa Sayısı:
164
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%32 indirimli
160,00TL
108,80TL
9786053518402
786075
Hanefi Usulünde İctihad Ve Kıyas( İbn Nüceym Örneği)
Hanefi Usulünde İctihad Ve Kıyas( İbn Nüceym Örneği)
108.80

İctihad ve kıyas fıkhın, insan aklına en geniş bir saha açtığı yanını temsil eden iki önemli usul delilidir. Bu cihetle İslam hukukunun her zaman ve zemine uyum sağlamasına ve her türlü soruna çözüm üretebilmesine
imkân tanırlar. Diğer yandan İbn Nüceym Zeynüddin el-Mısrî  (970/1563) özellikle Hanefi fıkhının son beş asrına, eserleri ve görüşleriyle damga vurmuş bir âlimdir. Özellikle Mecelle ile başlayan kanunlaşma hareketinde onun görüşlerinin ve yaklaşımlarının etkili olduğu bilinmektedir. Bu muhtasar kitap, İbn Nüceym’in ictihad, kıyas ve istihsan hakkındaki görüşlerini incelemektedir. Bunu yaparken de yine büyük bir Hanefi alimi olan Nesefî’nin (710/1310) ünlü eseri Menâru’l-envâr üzerine yazdığı Fethu’l-gaffâr veya diğer adıyla Mişkâtu’l-envâr adlı şerhini esas almaktadır.

İctihad ve kıyas fıkhın, insan aklına en geniş bir saha açtığı yanını temsil eden iki önemli usul delilidir. Bu cihetle İslam hukukunun her zaman ve zemine uyum sağlamasına ve her türlü soruna çözüm üretebilmesine
imkân tanırlar. Diğer yandan İbn Nüceym Zeynüddin el-Mısrî  (970/1563) özellikle Hanefi fıkhının son beş asrına, eserleri ve görüşleriyle damga vurmuş bir âlimdir. Özellikle Mecelle ile başlayan kanunlaşma hareketinde onun görüşlerinin ve yaklaşımlarının etkili olduğu bilinmektedir. Bu muhtasar kitap, İbn Nüceym’in ictihad, kıyas ve istihsan hakkındaki görüşlerini incelemektedir. Bunu yaparken de yine büyük bir Hanefi alimi olan Nesefî’nin (710/1310) ünlü eseri Menâru’l-envâr üzerine yazdığı Fethu’l-gaffâr veya diğer adıyla Mişkâtu’l-envâr adlı şerhini esas almaktadır.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 108,80    108,80   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat