Bu söyleşiler toplamı Türk sinemasının çok yönlü ismi Halit Refiğ'in sinemaya olduğu kadar hayata ilişkin görüşlerini de içermekte. Refiğ'in askerliğini yaptığı Kore'de çektiği belgesellerle başlayan sinema hayatı sinema eleştirmenliğiyle devam etti; Yaşamak Hakkımdır filminde Atıf Yılmaz'a asistanlık yaparak profesyonelliğe adım attı ve günümüze kadar devam etti. Film yapabilmenin maddi koşullarını yaratmaya çalışırken bir yandan da bu koşulların ilerisinde film yapabilmeye çalıştı. "Halk sineması" ve "ulusal sinema" kavramlarını gözeten bir sinema yapan Refiğ, bu hassas dengeyi ne kadar kurabildiğini veya ülkemiz koşullarında ne kadar kurulabileceğini sorguluyor. Edebiyatta Kemal Tahir, müzikte Adnan Saygun ve mimarlıkta Sedad Hakkı Eldem ile olan ilişkileri, uluslararası festivaller ve ortak yapımlar, Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı ve çekimi bir türlü başlayamayan Devlet Ana gibi büyük projeler... Türk sinemasının tarihine birinci elden büyük bir katkı.
Bu söyleşiler toplamı Türk sinemasının çok yönlü ismi Halit Refiğ'in sinemaya olduğu kadar hayata ilişkin görüşlerini de içermekte. Refiğ'in askerliğini yaptığı Kore'de çektiği belgesellerle başlayan sinema hayatı sinema eleştirmenliğiyle devam etti; Yaşamak Hakkımdır filminde Atıf Yılmaz'a asistanlık yaparak profesyonelliğe adım attı ve günümüze kadar devam etti. Film yapabilmenin maddi koşullarını yaratmaya çalışırken bir yandan da bu koşulların ilerisinde film yapabilmeye çalıştı. "Halk sineması" ve "ulusal sinema" kavramlarını gözeten bir sinema yapan Refiğ, bu hassas dengeyi ne kadar kurabildiğini veya ülkemiz koşullarında ne kadar kurulabileceğini sorguluyor. Edebiyatta Kemal Tahir, müzikte Adnan Saygun ve mimarlıkta Sedad Hakkı Eldem ile olan ilişkileri, uluslararası festivaller ve ortak yapımlar, Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı ve çekimi bir türlü başlayamayan Devlet Ana gibi büyük projeler... Türk sinemasının tarihine birinci elden büyük bir katkı.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 31,50 | 31,50 |