Rodin “Düşünen Adam”ı Dante’ye ithaf ederek inşa etmişti. 19. yüzyılın entelijansının genel düşüncesi olan insanı; ortaçağ skolastiğinin zincirlerini kırmış, bireyselleşmiş, sahip olduğu yeteneklerini toplum için kullanabilecek olan insanı simgeliyordu Düşünen Adam. “Cehennem Kapıları” adlı heykelde sergilenen mitolojik ve dinsel motiflerin tepesinde, hepsinin üstünde, düşünerek tırnaklarıyla yükselmiş bir Düşünen Adam.
Anadolu Coğrafyası’nda aynı Düşünen Adam bir akıl hastanesine kapatılmıştır. Düşünen Adam’ın ötekileştirildiği, yalnızlaştırıldığı, idam edildiği, hapislerde çürütüldüğü bir iktidarın, düşünen adamın sembolüne bile tahammül edemezcesine onu mümkün olduğunca ötekileştiren bir iktidarın kısa anatomisidir bu kitap. Düşünen Adam’ın kapatılışının ideolojik çözümlemelerini içerir.
“Fazla düşünme delirirsin” yargısının iktidar tarafından desteklenişinin öyküsüdür.
Rodin “Düşünen Adam”ı Dante’ye ithaf ederek inşa etmişti. 19. yüzyılın entelijansının genel düşüncesi olan insanı; ortaçağ skolastiğinin zincirlerini kırmış, bireyselleşmiş, sahip olduğu yeteneklerini toplum için kullanabilecek olan insanı simgeliyordu Düşünen Adam. “Cehennem Kapıları” adlı heykelde sergilenen mitolojik ve dinsel motiflerin tepesinde, hepsinin üstünde, düşünerek tırnaklarıyla yükselmiş bir Düşünen Adam.
Anadolu Coğrafyası’nda aynı Düşünen Adam bir akıl hastanesine kapatılmıştır. Düşünen Adam’ın ötekileştirildiği, yalnızlaştırıldığı, idam edildiği, hapislerde çürütüldüğü bir iktidarın, düşünen adamın sembolüne bile tahammül edemezcesine onu mümkün olduğunca ötekileştiren bir iktidarın kısa anatomisidir bu kitap. Düşünen Adam’ın kapatılışının ideolojik çözümlemelerini içerir.
“Fazla düşünme delirirsin” yargısının iktidar tarafından desteklenişinin öyküsüdür.