SAKA KUŞU
2014 PULITZER ÖDÜLLÜ
“Birini benim, annemi özlediğim kadar özlemek nasıl mümkün olabiliyordu? Onu öyle çok özlüyordum ki ölmek istiyordum; suyun altında havaya hasret kalmak gibi sert, somut bir özlem.”
İlgisiz bir babanın ve hayatını ona adayan bir annenin oğlu olan on üç yaşındaki Theodore Decker bir patlamanın ardından mucize eseri hayatta kalır. Ancak New York gibi koca bir şehirde kimsesiz bir çocuk olarak felaketin ardından hayatta kalmak yeni bir felaketin içine düşmek gibi olur onun için. Bu yangın yerini andıran hayatın içinde ona annesini hatırlatan tek bir şeye tutunur Theo: küçük, sarı bir kuş; bir saka…
Büyüdükçe zenginlerin tablolarla dolu odalarında ve çalıştığı antikacının tozlu koridorlarında hayatın çok daha farklı yönlerini keşfeder genç adam. Aşkı bulur ama tılsım gibi yanından ayırmadığı Saka Kuşu tablosu kadar kırılgan ve ürkektir bu aşk. Ve onun kadar yakın ama bir o kadar da uzak…
Saka Kuşu ruhani bir yolculuk gibi. Oradan oraya sürüklenen bir hayatın, kaybın, ölümün, takıntının, bağımlılığın, aşkın, kaderin ve kadersizliğin romanı. Tablonun içinden bakan o küçük kuş, size evreni, iyiyi, kötüyü, güzeli, benliğin ve zaman kavramının derinliklerinde yatan sırrı sorgulatacak kadar güçlü ve tüneğine zincirlenmiş olmasına rağmen alabildiğine özgür.
“Saka Kuşu bir zafer. Donna Tartt ortaya olağanüstü bir kurgu eser çıkarmış.”
Stephen King
“Keder, kayıp, kimsesizlik, kader ve iyiyle kötünün doğası üzerine kaygıları, zengin karakterleri ve toplumsal anlamda geniş tuvaliyle Proust, Dickens, Dostoyevski ve Nabokov ile karşılaştırılmayı hak ediyor. Çatısı ve temposu titizlikle oluşturulmuş; bu kitabı okumak Tartt’ın görüsü ve sesini bütünüyle özümseme deneyimidir. Güzel ve önemli bir kitap.”
Elaine Showalter
“Modern bir destan ve eski usül bir kutsal yolculuk, maharetli bir maceraperest ve ağırsıklet bir başyapıt. Bu kitap Tartt’ın büyük ölçüde erkeklerden oluşan Büyük Amerikan Romanı kulübüne girip John Steinbeck, Harper Lee, Saul Bellow, Philip Roth ve diğerleri ile şerefine içmesini sağlayamayacaksa şayet, bu dükkânı kapatıp Büyük Evrensel Roman için başka bir yer açalım, zira bu tam da öyle bir şey.”
The Times
“Hassasiyet ve dikkatle yazılmış bu kitap, Tartt’ın sahneler ve betimlemelerle uzun zaman geçirmesiyle ve hikâyeyi detaylıca kurmasıyla hem kısık ateşte pişiyor hem de okuyucunun dikkatini çekmeyi aksatmıyor. Saka Kuşu özenli fırça darbeleriyle gitgide derinleşen gölgelerin sürükleyici, destansı bir masalı halini alıyor.”
Tina Jackson, Metro
“Daha ilk sayfadan sizi ensenizden yakalıyor ve kaçıp gitmenize izin vermiyor. Katman katman psikolojik detay ve hisle dolu.”
Viv Groskop, Red
“Öylesine güzel yazılmış bir kitap ki aynı anda hem neler olacağını öğrenmek için son hızda okumak hem de ağır ağır tadına varmak isteyeceksiniz.”
Marie Claire
“Uzun zamandır beklenen, zarif bir aşkın, anıların ve sanatın insana dadanan gücünün öyküsü. Unutulmayacak karakteriyle
dokunaklı ve yere sağlam basıyor. Çarpıcı ve beklediğimize değiyor.”
Kirkus Reviews
“Gerçekten daha ilk sayfasından itibaren okuyucu yakalıyor… Karanlık sayılabilecek bir gerilim ile masalsı bir aşk hikâyesinin
bir araya gelmiş hali.”
Daily Mail
“Anlatının görkeminin baş döndürücü detaylarla birleşmiş hali.”
Guardian
KÜÇÜK ARKADAŞ
İyilik ve kötülük, yin ve yang gibi aslında; kötülük olmasaydı masumları ayırt edemezdik, iyilik olmasaydı da şeytan nedir bilemezdik. Ve işte insan dediğin de ya birinden birine meyletmiş
ya da içindeki sonsuz dengeyi bulmuş bir varlık değil mi zaten?
On iki yaşındaki Harriet, ilaçlarla ayakta duran annesi ve kendi rüya âleminde yaşayan ablasıyla birlikte kalmaktadır. Başka bir şehre taşınan babasıyla ilişkisi ise yalnızca babasının onlara gönderdiği paradan ibarettir. Seneler önce, Harriet daha küçücük bir bebekken ağabeyi bir cinayete kurban gitmiş ve katili asla bulunamamıştır. O günden sonra da ailesi bir daha hiç eskisi gibi olamamıştır. Bu nedenle buhran dolu bir ailenin içinde hayatını sürdürmeye çalışan Harriet, bir şeylerin değişmesi için ağabeyi Robin’in katilini bulmaya karar verir. Fakat bir oyun olarak başlayan bu iş, küçük kızın kasabanın karanlık ve şeytani yüzüyle tanışacağı bir macera halini alacaktır.
“Birazcık anlayış ve hak ettiği intikamı arayan küçük bir kızın yüzünüze tokat gibi inecek öyküsü... Geçmişin bizi asla yalnız bırakmadığı karanlık bir yola doğru derin bir keşif.”
Esquire
“Harriet Cleve Dufresnes’a ilk görüşte âşık olmazsanız kalbinizin yerinde bir taş taşıyorsunuz demektir... Tartt kurguyu gerçekmiş gibi okumanızı sağlıyor. Anlatımı bir şarkı gibi, muazzam. Farkına bile varmadan zihninize işliyor.”
Financial Times
“Eski moda, cafcaflı bir gece elbisesine benziyor bu kitap... Anlatımı zengin, özenli ve son derece kontrollü.”
O, The Oprah Magazine
“Etkileyici bir hikâye... Daha o karanlık ve kışkırtıcı başlangıcından itibaren büyülenip kalıyorsunuz... Tartt hikâyeyi ustaca işliyor. Nefes kesici.”
Elle
“Zaman ve mekân detayları, cinayet konusunun zarafetle işlenmiş olması bu romanın yine bir Donna Tartt şaheseri olduğunu kanıtlıyor.”
New Books Magazine
“Bu kitabı bir günde okudum çünkü elimden bırakamadım... Tartt’ın sanatçılığı kusursuz.”
The Baltimore Sun
“Tartt bu romanıyla da ne kadar olağanüstü bir yazar olduğunu ortaya koyuyor. Etik ve ahlak kurallarına ve insan doğasına dair muhteşem gözlemleri, sahip olduğu yetenekle birleşince mükemmel bir harman ortaya çıkarıyor. Zevkle okuyacağınız bir roman.”
Publishers Weekly
“Kitabı bitirdiğinizde okuduklarınızdan büyülenmiş bir halde öylece kalacaksınız.”
Irish Independent
“Doğuştan hikâye anlatıcısı olan bir yazarın eseri... Müthiş tutkulu.”
The Boston Globe
“Tartt, güneyli olsun ya da olmasın, kendi jenerasyonundaki tüm gerçekçilerden çok daha güçlü, daha zengin ve daha derinlikli bir yazar.”
Chicago Tribune
GİZLİ TARİH
Ahşabı içeriden kemiren bir tahtakurusu gibiydi sakladıkları sır. Dışarıdan görünen heybetli, parlak ve güçlü bir bedendi, içeride ise un ufak olmuştu ruhları.
Richard Papen büyük hayallerle geldiği üniversitede Antik Yunanca profesörünün ve onun özenle seçilmiş öğrencilerinin cazibesine kapılıp bir şekilde aralarına girmeyi başarır. Fakat içlerine girdikçe bu cazibenin altında karanlık bir şeylerin yattığını fark eder.
Antik Yunan felsefesinden, kültüründen ve mitolojisinden etkilenen gençlerin başına, gerçekleştirdikleri bir ayin sırasında korkunç bir olay gelir. Etik ve ahlak sınırlarının aşıldığı, masum ile suçlunun birbirine karıştığı ve hatta işlerin cinayete kadar varabileceği bir karmaşanın içinde bulurlar kendilerini. Gerçek dünyaya döndüklerindeyse artık saklamak zorunda oldukları büyük bir sır ve omuzlarında hayatları boyunca taşıyacakları bir yük vardır.
“Dostoyevski’nin Suç ve Ceza’sının kurgusunu alın, Euripides’in Bakkhalar’ının hikâyesiyle birleştirin ve arka plana da Bret Easton Ellis’in Çekim Kuralları’nı ekleyin. Çok güçlü bir yapıt.”
The New York Times
“Donna Tartt gençliğin seks, uyuşturucu ve rock and roll gibi bilindik yanlarını değil, bir Yunan trajedisindeki gibi karanlık ve gerilim dolu yanını almış. Tansiyon hiç düşmüyor.”
Newsday
“Bu kitap pek çok şeyi aynı anda vadediyor okura: psikolojik gerilim, popüler kültüre ve üniversite gençliğine bir eleştiri, yaşamlara felsefi bakış açısı…”
Library Journal
“Akıllardan çıkmayacak etkileyici bir roman. Edebiyatın önemli isimlerine yapılan göndermelerle dolu, yirminci yüzyıldan
çok on dokuzuncu yüzyılın o asil
havasını taşıyor.”
The Times
“Harika bir gerilim. Sineklerin Tanrısı ile Çekim Kuralları’nın birleşimi gibi. Bir Yunan trajedisi kadar güçlü.”
New York Newsday
“Bu romanın en harika yanı, yazarın bu karmaşık kurguyu bizlere tüm yeteneğini kullanarak aktarmış olması. İnsanı huzursuz eden bir hikâyeyi bile sonraki sayfayı merak ederek okutturuyor.”
Cosmopolitan
“Donna Tartt gerilimli ama basit bir kurguyu doğru atmosfer ve felsefeden detaylarla süsleyerek benzersiz bir iş haline getirmiş. Harika bir yazar.”
The Washington Post Book World
“Donna Tartt döneminin Edgar Allan Poe’su olmaya aday. Gizli Tarih, steroit almış bir kalp gibi gümbür gümbür atıyor.”
Glam
“Zekice kurgulanmış ve insanı duygudan duyguya koşturacak bir roman.”
Time
“Tartt, çağdaşı olan yazarlara hiç benzemiyor. Kullandığı güzel dil, çetrefilli kurgu, büyüleyici karakterler ve entelektüel enerji
bu kitabı diğerlerinin çok çok önüne taşıyor.”
The Boston Globe
“Başarılı bir psikolojik gerilim. Kesinlikle tüyler ürpertici. Tartt lirik dilin âdeta efendisi gibi.”
The Village Voice
“Başından sonuna kadar gerilimin dozu düşmeyen, harika kurgulanmış bir kitap.”
Vogue
“Arkadaşlık, kibir ve cinayetin kurnazca bir arada örüldüğü uzun bir masal. Tartt’nın yazarlığı hepimizi ağzı açık bırakıyor. İlahî olana ulaşabilecek gücümüzün olduğuna ve her günahın affedilebilir olduğuna inandığımız o okul yıllarına bir yolculuk gibi.”
The Philadelphia Inquirer
“Büyüleyici, insanı şaşkına çeviriyor. Bilgelik ve yetenekle dolu bir yazar.”
Vanity Fair
“Eğlenceli, üzücü, korkunç ve bitene kadar da elinizden bırakmayı istemeyeceğiniz bir roman. Büyük başarı!”
John Grisham
“Gizli Tarih, pastoral bir cazibeyle başlıyor ve tam da olması gereken yerde bitiyor. Daha az yetenekli bir yazar asla böyle son hazırlayamazdı. Donna Tartt çok etkileyici ve şaşırtıcı bir roman yazmış.”
Jay McInerney
“Müthiş bir başarı. Gizli Tarih, insanın kalp atışlarını hızlandıran zekâ ve keyif dolu bir gerilim.”
The Virginian Pilot & Ledger-Star
“John Knowles’un Özel Bir Barış’ından bu yana çıkmış en güzel üniversiteli gençlik hikâyesi. Harika.”
Houston Chronicle
“Donna Tartt çok yetenekli bir yazar. Cümlelerindeki ahenk, bu kadar uzun olmasına rağmen sonuna kadar merak duygusunu körükleyen gizemiyle beraberinde çıkan bütün kitapları geride bırakıyor. İşe cinayet de girince tam bir Yunan trajedisini andırıyor.”
The Miami Herald
“Okurken nefesim kesildi, kusursuz.”
Ruth Rendell
“Donna Tartt öyle iyi bir yazar ki Yunan efsanelerinden dem vurup çağdaş toplumun incelemelerini etkileyici bir üslupla okura sezdirmeden kurguya yediriyor. Çok zekice.”
Sunday Times
“Gizemli bir cinayet, kafası karışık gençliğin romantik hayalleri ve eski ve modern geleneklere bir bakış… Tartt romanında harika bir tempo tutturmayı başarmış.”
Independent
“Tartt, kendimizi karakterlerin yerine koyma güdümüzü ve beklentilerimizi öyle iyi yönlendirmeyi başarıyor ki… Harika bir roman.”
Spectator
“Tartt bize şiddetin en gizli saklı yerde bile ortaya çıkabileceğini göstermeye cesaret ediyor. Çok etkileyici.”
The Times Literary Supplement
“Büyüleyici ve sapkın.”
Elaine Showalter
“Muhteşem. Gençliğin kibri, gerilim, kampüs alışkanlıkları ve Yunan göndermeleri… Okumaya doyamayacaksınız.”
Evening Standard
“Mükemmel bir başarı. Harika temposuyla güçlü bir kitap. Kusursuz bir şekilde yazarın kontrolü altında gelişen düşündürücü ve etkileyici bir roman.”
The New York Times
SAKA KUŞU
2014 PULITZER ÖDÜLLÜ
“Birini benim, annemi özlediğim kadar özlemek nasıl mümkün olabiliyordu? Onu öyle çok özlüyordum ki ölmek istiyordum; suyun altında havaya hasret kalmak gibi sert, somut bir özlem.”
İlgisiz bir babanın ve hayatını ona adayan bir annenin oğlu olan on üç yaşındaki Theodore Decker bir patlamanın ardından mucize eseri hayatta kalır. Ancak New York gibi koca bir şehirde kimsesiz bir çocuk olarak felaketin ardından hayatta kalmak yeni bir felaketin içine düşmek gibi olur onun için. Bu yangın yerini andıran hayatın içinde ona annesini hatırlatan tek bir şeye tutunur Theo: küçük, sarı bir kuş; bir saka…
Büyüdükçe zenginlerin tablolarla dolu odalarında ve çalıştığı antikacının tozlu koridorlarında hayatın çok daha farklı yönlerini keşfeder genç adam. Aşkı bulur ama tılsım gibi yanından ayırmadığı Saka Kuşu tablosu kadar kırılgan ve ürkektir bu aşk. Ve onun kadar yakın ama bir o kadar da uzak…
Saka Kuşu ruhani bir yolculuk gibi. Oradan oraya sürüklenen bir hayatın, kaybın, ölümün, takıntının, bağımlılığın, aşkın, kaderin ve kadersizliğin romanı. Tablonun içinden bakan o küçük kuş, size evreni, iyiyi, kötüyü, güzeli, benliğin ve zaman kavramının derinliklerinde yatan sırrı sorgulatacak kadar güçlü ve tüneğine zincirlenmiş olmasına rağmen alabildiğine özgür.
“Saka Kuşu bir zafer. Donna Tartt ortaya olağanüstü bir kurgu eser çıkarmış.”
Stephen King
“Keder, kayıp, kimsesizlik, kader ve iyiyle kötünün doğası üzerine kaygıları, zengin karakterleri ve toplumsal anlamda geniş tuvaliyle Proust, Dickens, Dostoyevski ve Nabokov ile karşılaştırılmayı hak ediyor. Çatısı ve temposu titizlikle oluşturulmuş; bu kitabı okumak Tartt’ın görüsü ve sesini bütünüyle özümseme deneyimidir. Güzel ve önemli bir kitap.”
Elaine Showalter
“Modern bir destan ve eski usül bir kutsal yolculuk, maharetli bir maceraperest ve ağırsıklet bir başyapıt. Bu kitap Tartt’ın büyük ölçüde erkeklerden oluşan Büyük Amerikan Romanı kulübüne girip John Steinbeck, Harper Lee, Saul Bellow, Philip Roth ve diğerleri ile şerefine içmesini sağlayamayacaksa şayet, bu dükkânı kapatıp Büyük Evrensel Roman için başka bir yer açalım, zira bu tam da öyle bir şey.”
The Times
“Hassasiyet ve dikkatle yazılmış bu kitap, Tartt’ın sahneler ve betimlemelerle uzun zaman geçirmesiyle ve hikâyeyi detaylıca kurmasıyla hem kısık ateşte pişiyor hem de okuyucunun dikkatini çekmeyi aksatmıyor. Saka Kuşu özenli fırça darbeleriyle gitgide derinleşen gölgelerin sürükleyici, destansı bir masalı halini alıyor.”
Tina Jackson, Metro
“Daha ilk sayfadan sizi ensenizden yakalıyor ve kaçıp gitmenize izin vermiyor. Katman katman psikolojik detay ve hisle dolu.”
Viv Groskop, Red
“Öylesine güzel yazılmış bir kitap ki aynı anda hem neler olacağını öğrenmek için son hızda okumak hem de ağır ağır tadına varmak isteyeceksiniz.”
Marie Claire
“Uzun zamandır beklenen, zarif bir aşkın, anıların ve sanatın insana dadanan gücünün öyküsü. Unutulmayacak karakteriyle
dokunaklı ve yere sağlam basıyor. Çarpıcı ve beklediğimize değiyor.”
Kirkus Reviews
“Gerçekten daha ilk sayfasından itibaren okuyucu yakalıyor… Karanlık sayılabilecek bir gerilim ile masalsı bir aşk hikâyesinin
bir araya gelmiş hali.”
Daily Mail
“Anlatının görkeminin baş döndürücü detaylarla birleşmiş hali.”
Guardian
KÜÇÜK ARKADAŞ
İyilik ve kötülük, yin ve yang gibi aslında; kötülük olmasaydı masumları ayırt edemezdik, iyilik olmasaydı da şeytan nedir bilemezdik. Ve işte insan dediğin de ya birinden birine meyletmiş
ya da içindeki sonsuz dengeyi bulmuş bir varlık değil mi zaten?
On iki yaşındaki Harriet, ilaçlarla ayakta duran annesi ve kendi rüya âleminde yaşayan ablasıyla birlikte kalmaktadır. Başka bir şehre taşınan babasıyla ilişkisi ise yalnızca babasının onlara gönderdiği paradan ibarettir. Seneler önce, Harriet daha küçücük bir bebekken ağabeyi bir cinayete kurban gitmiş ve katili asla bulunamamıştır. O günden sonra da ailesi bir daha hiç eskisi gibi olamamıştır. Bu nedenle buhran dolu bir ailenin içinde hayatını sürdürmeye çalışan Harriet, bir şeylerin değişmesi için ağabeyi Robin’in katilini bulmaya karar verir. Fakat bir oyun olarak başlayan bu iş, küçük kızın kasabanın karanlık ve şeytani yüzüyle tanışacağı bir macera halini alacaktır.
“Birazcık anlayış ve hak ettiği intikamı arayan küçük bir kızın yüzünüze tokat gibi inecek öyküsü... Geçmişin bizi asla yalnız bırakmadığı karanlık bir yola doğru derin bir keşif.”
Esquire
“Harriet Cleve Dufresnes’a ilk görüşte âşık olmazsanız kalbinizin yerinde bir taş taşıyorsunuz demektir... Tartt kurguyu gerçekmiş gibi okumanızı sağlıyor. Anlatımı bir şarkı gibi, muazzam. Farkına bile varmadan zihninize işliyor.”
Financial Times
“Eski moda, cafcaflı bir gece elbisesine benziyor bu kitap... Anlatımı zengin, özenli ve son derece kontrollü.”
O, The Oprah Magazine
“Etkileyici bir hikâye... Daha o karanlık ve kışkırtıcı başlangıcından itibaren büyülenip kalıyorsunuz... Tartt hikâyeyi ustaca işliyor. Nefes kesici.”
Elle
“Zaman ve mekân detayları, cinayet konusunun zarafetle işlenmiş olması bu romanın yine bir Donna Tartt şaheseri olduğunu kanıtlıyor.”
New Books Magazine
“Bu kitabı bir günde okudum çünkü elimden bırakamadım... Tartt’ın sanatçılığı kusursuz.”
The Baltimore Sun
“Tartt bu romanıyla da ne kadar olağanüstü bir yazar olduğunu ortaya koyuyor. Etik ve ahlak kurallarına ve insan doğasına dair muhteşem gözlemleri, sahip olduğu yetenekle birleşince mükemmel bir harman ortaya çıkarıyor. Zevkle okuyacağınız bir roman.”
Publishers Weekly
“Kitabı bitirdiğinizde okuduklarınızdan büyülenmiş bir halde öylece kalacaksınız.”
Irish Independent
“Doğuştan hikâye anlatıcısı olan bir yazarın eseri... Müthiş tutkulu.”
The Boston Globe
“Tartt, güneyli olsun ya da olmasın, kendi jenerasyonundaki tüm gerçekçilerden çok daha güçlü, daha zengin ve daha derinlikli bir yazar.”
Chicago Tribune
GİZLİ TARİH
Ahşabı içeriden kemiren bir tahtakurusu gibiydi sakladıkları sır. Dışarıdan görünen heybetli, parlak ve güçlü bir bedendi, içeride ise un ufak olmuştu ruhları.
Richard Papen büyük hayallerle geldiği üniversitede Antik Yunanca profesörünün ve onun özenle seçilmiş öğrencilerinin cazibesine kapılıp bir şekilde aralarına girmeyi başarır. Fakat içlerine girdikçe bu cazibenin altında karanlık bir şeylerin yattığını fark eder.
Antik Yunan felsefesinden, kültüründen ve mitolojisinden etkilenen gençlerin başına, gerçekleştirdikleri bir ayin sırasında korkunç bir olay gelir. Etik ve ahlak sınırlarının aşıldığı, masum ile suçlunun birbirine karıştığı ve hatta işlerin cinayete kadar varabileceği bir karmaşanın içinde bulurlar kendilerini. Gerçek dünyaya döndüklerindeyse artık saklamak zorunda oldukları büyük bir sır ve omuzlarında hayatları boyunca taşıyacakları bir yük vardır.
“Dostoyevski’nin Suç ve Ceza’sının kurgusunu alın, Euripides’in Bakkhalar’ının hikâyesiyle birleştirin ve arka plana da Bret Easton Ellis’in Çekim Kuralları’nı ekleyin. Çok güçlü bir yapıt.”
The New York Times
“Donna Tartt gençliğin seks, uyuşturucu ve rock and roll gibi bilindik yanlarını değil, bir Yunan trajedisindeki gibi karanlık ve gerilim dolu yanını almış. Tansiyon hiç düşmüyor.”
Newsday
“Bu kitap pek çok şeyi aynı anda vadediyor okura: psikolojik gerilim, popüler kültüre ve üniversite gençliğine bir eleştiri, yaşamlara felsefi bakış açısı…”
Library Journal
“Akıllardan çıkmayacak etkileyici bir roman. Edebiyatın önemli isimlerine yapılan göndermelerle dolu, yirminci yüzyıldan
çok on dokuzuncu yüzyılın o asil
havasını taşıyor.”
The Times
“Harika bir gerilim. Sineklerin Tanrısı ile Çekim Kuralları’nın birleşimi gibi. Bir Yunan trajedisi kadar güçlü.”
New York Newsday
“Bu romanın en harika yanı, yazarın bu karmaşık kurguyu bizlere tüm yeteneğini kullanarak aktarmış olması. İnsanı huzursuz eden bir hikâyeyi bile sonraki sayfayı merak ederek okutturuyor.”
Cosmopolitan
“Donna Tartt gerilimli ama basit bir kurguyu doğru atmosfer ve felsefeden detaylarla süsleyerek benzersiz bir iş haline getirmiş. Harika bir yazar.”
The Washington Post Book World
“Donna Tartt döneminin Edgar Allan Poe’su olmaya aday. Gizli Tarih, steroit almış bir kalp gibi gümbür gümbür atıyor.”
Glam
“Zekice kurgulanmış ve insanı duygudan duyguya koşturacak bir roman.”
Time
“Tartt, çağdaşı olan yazarlara hiç benzemiyor. Kullandığı güzel dil, çetrefilli kurgu, büyüleyici karakterler ve entelektüel enerji
bu kitabı diğerlerinin çok çok önüne taşıyor.”
The Boston Globe
“Başarılı bir psikolojik gerilim. Kesinlikle tüyler ürpertici. Tartt lirik dilin âdeta efendisi gibi.”
The Village Voice
“Başından sonuna kadar gerilimin dozu düşmeyen, harika kurgulanmış bir kitap.”
Vogue
“Arkadaşlık, kibir ve cinayetin kurnazca bir arada örüldüğü uzun bir masal. Tartt’nın yazarlığı hepimizi ağzı açık bırakıyor. İlahî olana ulaşabilecek gücümüzün olduğuna ve her günahın affedilebilir olduğuna inandığımız o okul yıllarına bir yolculuk gibi.”
The Philadelphia Inquirer
“Büyüleyici, insanı şaşkına çeviriyor. Bilgelik ve yetenekle dolu bir yazar.”
Vanity Fair
“Eğlenceli, üzücü, korkunç ve bitene kadar da elinizden bırakmayı istemeyeceğiniz bir roman. Büyük başarı!”
John Grisham
“Gizli Tarih, pastoral bir cazibeyle başlıyor ve tam da olması gereken yerde bitiyor. Daha az yetenekli bir yazar asla böyle son hazırlayamazdı. Donna Tartt çok etkileyici ve şaşırtıcı bir roman yazmış.”
Jay McInerney
“Müthiş bir başarı. Gizli Tarih, insanın kalp atışlarını hızlandıran zekâ ve keyif dolu bir gerilim.”
The Virginian Pilot & Ledger-Star
“John Knowles’un Özel Bir Barış’ından bu yana çıkmış en güzel üniversiteli gençlik hikâyesi. Harika.”
Houston Chronicle
“Donna Tartt çok yetenekli bir yazar. Cümlelerindeki ahenk, bu kadar uzun olmasına rağmen sonuna kadar merak duygusunu körükleyen gizemiyle beraberinde çıkan bütün kitapları geride bırakıyor. İşe cinayet de girince tam bir Yunan trajedisini andırıyor.”
The Miami Herald
“Okurken nefesim kesildi, kusursuz.”
Ruth Rendell
“Donna Tartt öyle iyi bir yazar ki Yunan efsanelerinden dem vurup çağdaş toplumun incelemelerini etkileyici bir üslupla okura sezdirmeden kurguya yediriyor. Çok zekice.”
Sunday Times
“Gizemli bir cinayet, kafası karışık gençliğin romantik hayalleri ve eski ve modern geleneklere bir bakış… Tartt romanında harika bir tempo tutturmayı başarmış.”
Independent
“Tartt, kendimizi karakterlerin yerine koyma güdümüzü ve beklentilerimizi öyle iyi yönlendirmeyi başarıyor ki… Harika bir roman.”
Spectator
“Tartt bize şiddetin en gizli saklı yerde bile ortaya çıkabileceğini göstermeye cesaret ediyor. Çok etkileyici.”
The Times Literary Supplement
“Büyüleyici ve sapkın.”
Elaine Showalter
“Muhteşem. Gençliğin kibri, gerilim, kampüs alışkanlıkları ve Yunan göndermeleri… Okumaya doyamayacaksınız.”
Evening Standard
“Mükemmel bir başarı. Harika temposuyla güçlü bir kitap. Kusursuz bir şekilde yazarın kontrolü altında gelişen düşündürücü ve etkileyici bir roman.”
The New York Times
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1.074,33 | 1.074,33 |