Kapitalizmin kısır döngüsünden kurtulamayan doğu toplumları, içinde bulundukları toplumsal şartların bir nevi taşıyıcısı konumunda kalmıştır. Kadınının, kapitalizmin ideolojikleştirme sürecinden kurtulmasının yegane rolü ise anneliktir. Annelik, günümüze ait ve moda ile güncelleştirilen bir kavramdan ziyade kökleri güçlü, geleneğe bağlı ama günümüzde de yeniden mevcut habitusu ile birlikte sermayeleri inşa edilebilecek bir güce sahiptir. Annelik aktarılabilir, doğurgandır ve ölüm karşısında tek varoluş pratiğidir. Annelik, duygusal bir gerçek olmakla birlikte toplumsal ve farklı bir olgusal gerçekliğe de işaret etmektedir. Anneliğin toplumsal gerçekliğinin yansımaları ise siyasal süreci etkilemektedir. Aslında, Diyarbakır Anneleri'nin protest duruşlarının da böyle başladığı söylenebilir. Çünkü, ölüm karşısındaki tek varoluşsal pratik olan annelik, evladına can olmayı tercih ettiği için HDP Diyarbakır il binasının camlarını paramparça etmiştir.
22 Ağustos 2019'da, oğlu Mehmet Akar'ın düğününü yapmaya hazırlanan Hacire Akar, oğlundan iki gün boyunca haber alamamıştır. Öncesinde emniyet birimlerine başvuran Akar, daha sonra oğlunun telefonunu incelemiş, HDP'den gelen mesajları görmüş ve iki yakını ile birlikte HDP Diyarbakır il binasının önüne gelmiştir. Binada bulunan kişilerle tartışan Akar, binanın camlarını tabiri caizse yere indirmiş, ilk evlat nöbetine başlamış ve oğlu 24 Ağustos günü geri gelmiştir. Mehmet Akar'ın gelişi evladı kaçırılan diğer annelere örnek olmuş ve 3 Eylül 2019'da anneler, HDP Diyarbakır İl binasının önünde evlat nöbetine başlamışlardır.
Diyarbakır Anneleri ve Kürt Sosyolojisi üzerine yazılar, Adem Palabıyık'ın yıllara dayanan çalışmalarından bir kesit ve tüm kesitler sosyolojik bütünlük içerisinde analiz edildi. Palabıyık'ın genel olarak 2000'li yıllardan günümüze kadar yaşananları irdelediği Diyarbakır Anneleri'nden Kürt Sosyolojisi'ne çalışması, toplumsal değişkenlerin çeşitli boyutlarını kuşatan farklı bir kitap.
Kapitalizmin kısır döngüsünden kurtulamayan doğu toplumları, içinde bulundukları toplumsal şartların bir nevi taşıyıcısı konumunda kalmıştır. Kadınının, kapitalizmin ideolojikleştirme sürecinden kurtulmasının yegane rolü ise anneliktir. Annelik, günümüze ait ve moda ile güncelleştirilen bir kavramdan ziyade kökleri güçlü, geleneğe bağlı ama günümüzde de yeniden mevcut habitusu ile birlikte sermayeleri inşa edilebilecek bir güce sahiptir. Annelik aktarılabilir, doğurgandır ve ölüm karşısında tek varoluş pratiğidir. Annelik, duygusal bir gerçek olmakla birlikte toplumsal ve farklı bir olgusal gerçekliğe de işaret etmektedir. Anneliğin toplumsal gerçekliğinin yansımaları ise siyasal süreci etkilemektedir. Aslında, Diyarbakır Anneleri'nin protest duruşlarının da böyle başladığı söylenebilir. Çünkü, ölüm karşısındaki tek varoluşsal pratik olan annelik, evladına can olmayı tercih ettiği için HDP Diyarbakır il binasının camlarını paramparça etmiştir.
22 Ağustos 2019'da, oğlu Mehmet Akar'ın düğününü yapmaya hazırlanan Hacire Akar, oğlundan iki gün boyunca haber alamamıştır. Öncesinde emniyet birimlerine başvuran Akar, daha sonra oğlunun telefonunu incelemiş, HDP'den gelen mesajları görmüş ve iki yakını ile birlikte HDP Diyarbakır il binasının önüne gelmiştir. Binada bulunan kişilerle tartışan Akar, binanın camlarını tabiri caizse yere indirmiş, ilk evlat nöbetine başlamış ve oğlu 24 Ağustos günü geri gelmiştir. Mehmet Akar'ın gelişi evladı kaçırılan diğer annelere örnek olmuş ve 3 Eylül 2019'da anneler, HDP Diyarbakır İl binasının önünde evlat nöbetine başlamışlardır.
Diyarbakır Anneleri ve Kürt Sosyolojisi üzerine yazılar, Adem Palabıyık'ın yıllara dayanan çalışmalarından bir kesit ve tüm kesitler sosyolojik bütünlük içerisinde analiz edildi. Palabıyık'ın genel olarak 2000'li yıllardan günümüze kadar yaşananları irdelediği Diyarbakır Anneleri'nden Kürt Sosyolojisi'ne çalışması, toplumsal değişkenlerin çeşitli boyutlarını kuşatan farklı bir kitap.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 100,80 | 100,80 |