Erich Auerbach’ın görkemli Mimesis kavramının öncüsü ve refakatçisidir, Kimilerince 20. yüzyılın en büyük eleştirmeni olarak kabul edilen Auerbach burada, paradoksal da olsa son derece güçlü bir şekilde seküler dünya kavramını Hıristiyan şairlerin en büyüğü Dante’ye borçlu olduğumuzu ileri sürmektedir. Auerbach, Dante’nin şiirinin, insanın karakteri ve kaderi nosyonlarını yeniden tanımladığını, moderniteye giden yolu açtığını, duyusal ve kavramsal ve bireysel ve evrensel olanın olağanüstü bir sentezini sunduğunu göstermektedir.
“Auerbach, ebedi ve değişmez olana yaptığı tüm vurguya rağmen İlahi Komedya’nın gerçekliği insani olarak temsil etmekte daha da başarılı olduğu düşüncesini sunuyor... Auerbach’ın Dante’ye dair yazdıklarının inceliği heyecan verici; sadece karmaşık, paradokslarla dolu içgörüleri nedeniyle değil ama aynı zamanda Nietzscheci cüreti nedeniyle.”
—Edward Said.
Erich Auerbach’ın görkemli Mimesis kavramının öncüsü ve refakatçisidir, Kimilerince 20. yüzyılın en büyük eleştirmeni olarak kabul edilen Auerbach burada, paradoksal da olsa son derece güçlü bir şekilde seküler dünya kavramını Hıristiyan şairlerin en büyüğü Dante’ye borçlu olduğumuzu ileri sürmektedir. Auerbach, Dante’nin şiirinin, insanın karakteri ve kaderi nosyonlarını yeniden tanımladığını, moderniteye giden yolu açtığını, duyusal ve kavramsal ve bireysel ve evrensel olanın olağanüstü bir sentezini sunduğunu göstermektedir.
“Auerbach, ebedi ve değişmez olana yaptığı tüm vurguya rağmen İlahi Komedya’nın gerçekliği insani olarak temsil etmekte daha da başarılı olduğu düşüncesini sunuyor... Auerbach’ın Dante’ye dair yazdıklarının inceliği heyecan verici; sadece karmaşık, paradokslarla dolu içgörüleri nedeniyle değil ama aynı zamanda Nietzscheci cüreti nedeniyle.”
—Edward Said.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 83,95 | 83,95 |