Franko Buskas Ocak 2007 ile Kasım 2008 arasında 'gak' isimli bir fanzin çıkardı. Yaklaşık iki sene içerisinde yedi sayı çıkan fanzinde yer alan 'bozuk şiirler', kimi çevrelerce Türk şiiri için yenilikçi avangart bir çıkış olarak yorumlandı.
'gak' serüveni boyunca Buskas 'bozuk şiirler'inin yanı sıra, şiire katıştırılabilecek başka deneyim alanlarında da üretimlerde bulundu. 'Bozuk şiirler'in habercisi olan bir tür 'trans' halinin yansımaları olarak görülebilecek 'patlama risaleleri' gak'ın ilk sayılarında yer aldı. Buskas'ın şiirsel mottolarını barındıran 'patlama risaleleri'nin meali niteliğindeki şiirsel metinlerse, gak'ın her sayısında 'şiir şeyi' adı altında okuyucuya sunuldu. Bu metinler Franko Buskas'ın kendisine ve dolayısıyla şaire ve hatta insanoğluna seslenişi şeklinde kurgulanmış teorik bir bütünün parçalarıydı. 'gak'ın beşinci sayısından itibaren Buskas, İstanbul'un çeşitli sokaklarına bir takım 'tipografik grafitiler' (stensiller) yaptı. Şiirin sokağa taşınması ve kolektif deneyime açık hale getirilmesi açısından önem taşıyan bu stensiller, Buskas tarafından 'proaktif şiirler' olarak adlandırıldı.
Franko Buskas Ocak 2007 ile Kasım 2008 arasında 'gak' isimli bir fanzin çıkardı. Yaklaşık iki sene içerisinde yedi sayı çıkan fanzinde yer alan 'bozuk şiirler', kimi çevrelerce Türk şiiri için yenilikçi avangart bir çıkış olarak yorumlandı.
'gak' serüveni boyunca Buskas 'bozuk şiirler'inin yanı sıra, şiire katıştırılabilecek başka deneyim alanlarında da üretimlerde bulundu. 'Bozuk şiirler'in habercisi olan bir tür 'trans' halinin yansımaları olarak görülebilecek 'patlama risaleleri' gak'ın ilk sayılarında yer aldı. Buskas'ın şiirsel mottolarını barındıran 'patlama risaleleri'nin meali niteliğindeki şiirsel metinlerse, gak'ın her sayısında 'şiir şeyi' adı altında okuyucuya sunuldu. Bu metinler Franko Buskas'ın kendisine ve dolayısıyla şaire ve hatta insanoğluna seslenişi şeklinde kurgulanmış teorik bir bütünün parçalarıydı. 'gak'ın beşinci sayısından itibaren Buskas, İstanbul'un çeşitli sokaklarına bir takım 'tipografik grafitiler' (stensiller) yaptı. Şiirin sokağa taşınması ve kolektif deneyime açık hale getirilmesi açısından önem taşıyan bu stensiller, Buskas tarafından 'proaktif şiirler' olarak adlandırıldı.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 4,82 | 4,82 |