“Lütfen, gelip bakın! Bu kerataların İngiliz piresinin ayaklarını nasıl nalladıklarını bir görün!”
Maksim Gorki’nin, adını Tolstoy, Gogol, Gonçarov gibi Rus edebiyatının ünlü tür yaratıcılarıyla birlikte andığı Leskov, Rus hayatının geniş bir panoramasını yaratan ilk yazarlardan biriydi; metinleri folklorla, masallarla, efsanelerle, şarkı ve atasözleriyle doluydu. Eserlerinde toprak sahipleri, aydınlar, askerler, köylüler, tüccarlar, Çingeneler, nihilistler, rahipler gibi farklı sosyal sınıflardan insanlara yer veren Leskov, “anlatıcı”-“skaz” tekniği kullanarak Rus edebiyatına canlı ve renkli bir anlatım dili kazandırmıştı. Değeri uzun zaman sonra anlaşılan Leskov’un pek çok eseri sinemaya ve tiyatroya uyarlandı.
On bir öykünün yer aldığı bu derlemede, Rus ulusal duygularının yoğun biçimde hissedildiği “Solak”ta emeğin, alın terinin kutsallığı ve yurt sevgisi; “Nöbetçi”de özveri ve iyilik; “Vahşi Hayvan”da ayı ile bakıcısı arasında derin dostluk ve vahşet; “Peruk Sanatçısı”nda toprağa bağlı kölelik sistemi ve “Mühürlü Melek”te dostluk, inanç ve mezhep farklılığının getirdiği hoşgörüsüzlük temaları yer alıyor.
“Lütfen, gelip bakın! Bu kerataların İngiliz piresinin ayaklarını nasıl nalladıklarını bir görün!”
Maksim Gorki’nin, adını Tolstoy, Gogol, Gonçarov gibi Rus edebiyatının ünlü tür yaratıcılarıyla birlikte andığı Leskov, Rus hayatının geniş bir panoramasını yaratan ilk yazarlardan biriydi; metinleri folklorla, masallarla, efsanelerle, şarkı ve atasözleriyle doluydu. Eserlerinde toprak sahipleri, aydınlar, askerler, köylüler, tüccarlar, Çingeneler, nihilistler, rahipler gibi farklı sosyal sınıflardan insanlara yer veren Leskov, “anlatıcı”-“skaz” tekniği kullanarak Rus edebiyatına canlı ve renkli bir anlatım dili kazandırmıştı. Değeri uzun zaman sonra anlaşılan Leskov’un pek çok eseri sinemaya ve tiyatroya uyarlandı.
On bir öykünün yer aldığı bu derlemede, Rus ulusal duygularının yoğun biçimde hissedildiği “Solak”ta emeğin, alın terinin kutsallığı ve yurt sevgisi; “Nöbetçi”de özveri ve iyilik; “Vahşi Hayvan”da ayı ile bakıcısı arasında derin dostluk ve vahşet; “Peruk Sanatçısı”nda toprağa bağlı kölelik sistemi ve “Mühürlü Melek”te dostluk, inanç ve mezhep farklılığının getirdiği hoşgörüsüzlük temaları yer alıyor.