Melek Paşalı'nın öykü dünyası "düşünülerek varılmış bir dünya"dır. Yazarın henüz ikinci kitabında vardığı olgunluk düzeyi, kurmaya yönelik öykü'nün ranstlantısal etkilerden tümden arınmış olduğunu, bizimse kendi poetikasıyla birlikte gerçekleştiren bir öykücüyle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor. Camtutan için, öykü ile öykü poetikasının birbirinden ayrıştırılamaz yekpareliğe varlıkları kitap diye söz edebiliriz.
Camtutan'da yer alan öykülerde aksiyon, büyük ölçüde, zihin aksiyonudur. Buna; öykücülük hayatı, bu hayatın içindeki insanları beyin kıvrımları içinden izleme ve betimleme girişimide diyebiliriz. Paşalı'nın buradaki başarısı, yazdığı metinleri birer öykü olmanın ötesinde başka birçok açıdan okunması mümkün hatta gerekli metinler düzeyine çıkarıyor. Bu okuma perspektiflerinden ikisi şiir ile (kadim anlamıyla) felsedir.
Melek Paşalı'nın öykü dünyası "düşünülerek varılmış bir dünya"dır. Yazarın henüz ikinci kitabında vardığı olgunluk düzeyi, kurmaya yönelik öykü'nün ranstlantısal etkilerden tümden arınmış olduğunu, bizimse kendi poetikasıyla birlikte gerçekleştiren bir öykücüyle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor. Camtutan için, öykü ile öykü poetikasının birbirinden ayrıştırılamaz yekpareliğe varlıkları kitap diye söz edebiliriz.
Camtutan'da yer alan öykülerde aksiyon, büyük ölçüde, zihin aksiyonudur. Buna; öykücülük hayatı, bu hayatın içindeki insanları beyin kıvrımları içinden izleme ve betimleme girişimide diyebiliriz. Paşalı'nın buradaki başarısı, yazdığı metinleri birer öykü olmanın ötesinde başka birçok açıdan okunması mümkün hatta gerekli metinler düzeyine çıkarıyor. Bu okuma perspektiflerinden ikisi şiir ile (kadim anlamıyla) felsedir.