Cadde-i Kebir’de Sinema

Stok Kodu:
9786050060225
Boyut:
15x23
Sayfa Sayısı:
209
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2008-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%27 indirimli
4,63TL
3,38TL
9786050060225
396549
Cadde-i Kebir’de Sinema
Cadde-i Kebir’de Sinema
3.38

"Bir tören idi sinema, herkesin katılmak istediği, paylaştığı bir tören. Giderek yapay bir inanca dönüştüğü de oluyordu, her türden insanı loş bir salonda, kocaman insan şekillerinin devleştirdiği beyaz bir perdenin ve o perdeden yansıyan ve yayılan duyguların, aşkların, nefret ve heyecanların, şaşkınlık ve mutlulukların girdaplarına çeken. Bir düş perdesi, bir hayal perdesi karşısında benzer ama başka ve başkalaşmış gerçeklerle burun buruna gelmekti; bir arada onları paylaşmaktı, sanki tek bir ağızdan çıkan bir kahkaha, tek bir gölden akan yaşlar gibi. Ve bu törenin, bu büyünün nabzı ve kalbi Beyoğlu idi; ama değişik, hep değişime uğrayan bir Beyoğlu‘nun Grande Rue de Pera‘sı, nam-ı diğer Cadde-i Kebir‘i, nam-ı diğer İstiklal Caddesi." Sinema tarihçisi Giovanni Scognamillo, sinemanın doğuşundan itibaren önce Osmanlı devleti, ardından Türkiye Cumhuriyeti‘ndeki mecrasını takip ediyor: Filmciler, dışalımcılar, yerli film yapımcıları, sinemayı büyük bir aşkla izleyen seyirciler; geçmişi bugüne getiren her adımın izini sürüp, karanlıkta olan sinema tarihe bir ışık yakıyor.

"Bir tören idi sinema, herkesin katılmak istediği, paylaştığı bir tören. Giderek yapay bir inanca dönüştüğü de oluyordu, her türden insanı loş bir salonda, kocaman insan şekillerinin devleştirdiği beyaz bir perdenin ve o perdeden yansıyan ve yayılan duyguların, aşkların, nefret ve heyecanların, şaşkınlık ve mutlulukların girdaplarına çeken. Bir düş perdesi, bir hayal perdesi karşısında benzer ama başka ve başkalaşmış gerçeklerle burun buruna gelmekti; bir arada onları paylaşmaktı, sanki tek bir ağızdan çıkan bir kahkaha, tek bir gölden akan yaşlar gibi. Ve bu törenin, bu büyünün nabzı ve kalbi Beyoğlu idi; ama değişik, hep değişime uğrayan bir Beyoğlu‘nun Grande Rue de Pera‘sı, nam-ı diğer Cadde-i Kebir‘i, nam-ı diğer İstiklal Caddesi." Sinema tarihçisi Giovanni Scognamillo, sinemanın doğuşundan itibaren önce Osmanlı devleti, ardından Türkiye Cumhuriyeti‘ndeki mecrasını takip ediyor: Filmciler, dışalımcılar, yerli film yapımcıları, sinemayı büyük bir aşkla izleyen seyirciler; geçmişi bugüne getiren her adımın izini sürüp, karanlıkta olan sinema tarihe bir ışık yakıyor.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 3,38    3,38   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat