2006 yılında aramızdan ayrılan edebiyatımızın önemli ismi Muzaffer Buyrukçu'nun bütün eserleri Kırmızı Kedi'de. Sait Faik, Yunus Nadi ve Haldun Taner gibi önemli edebiyat ödüllerini kazanan Buyrukçu'nun, işçilerin ve işsizlerin, serserilerin ve kabadayıların, ev kadınlarının ve fahişelerin, sakatların ve delilerin, toplumda ve hatta edebiyatta pek görünmeyen insanların öykülerini anlatmadaki ustalığı, yakından tanıdığı karakterleri ve öykülerini son derece özgün bir üslupla kurgulamasında yatar.
Farklı edebiyat tekniklerini ustaca kullanan Buyrukçu, Bulanık Resimler'de aynı ofiste çalışan memurların gündelik yaşamlarını renkli bir dille anlatır. Çoğunlukla tek bir mekanda geçen öyküler, şaşırtıcı bir kurguyla birbirine bağlanır. Diyalog, iç monolog ve bilinç akışı arasında mekik dokuyarak son derece dinamik bir biçimde örülen Bulanık Resimler, yoğun bir erotizmden sistem eleştirisine, eski İstanbul meyhanelerindeki cümbüşten tehlikeli arka sokaklara uzanarak, gerçekle hayalin, bilinçle bilinçaltının kendine özgü bir bileşimini yaratır. Yapıtlarında romanla öykü arasındaki sınırı zorlamayı seven Buyrukçu, kendine özgü üslubunun ilk ve en yetkin örneklerinden birini Bulanık Resimler'de okurlarına sunmakta.
2006 yılında aramızdan ayrılan edebiyatımızın önemli ismi Muzaffer Buyrukçu'nun bütün eserleri Kırmızı Kedi'de. Sait Faik, Yunus Nadi ve Haldun Taner gibi önemli edebiyat ödüllerini kazanan Buyrukçu'nun, işçilerin ve işsizlerin, serserilerin ve kabadayıların, ev kadınlarının ve fahişelerin, sakatların ve delilerin, toplumda ve hatta edebiyatta pek görünmeyen insanların öykülerini anlatmadaki ustalığı, yakından tanıdığı karakterleri ve öykülerini son derece özgün bir üslupla kurgulamasında yatar.
Farklı edebiyat tekniklerini ustaca kullanan Buyrukçu, Bulanık Resimler'de aynı ofiste çalışan memurların gündelik yaşamlarını renkli bir dille anlatır. Çoğunlukla tek bir mekanda geçen öyküler, şaşırtıcı bir kurguyla birbirine bağlanır. Diyalog, iç monolog ve bilinç akışı arasında mekik dokuyarak son derece dinamik bir biçimde örülen Bulanık Resimler, yoğun bir erotizmden sistem eleştirisine, eski İstanbul meyhanelerindeki cümbüşten tehlikeli arka sokaklara uzanarak, gerçekle hayalin, bilinçle bilinçaltının kendine özgü bir bileşimini yaratır. Yapıtlarında romanla öykü arasındaki sınırı zorlamayı seven Buyrukçu, kendine özgü üslubunun ilk ve en yetkin örneklerinden birini Bulanık Resimler'de okurlarına sunmakta.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 136,00 | 136,00 |