Edebî bir üslup ve muhtevaya sahip olan Böyle Buyurdu Zerdüşt, “üstinsan” kavramının/toposunun yanı sıra, felsefiyönüyle iktidar ya da ebedî geri dönüş, irade konularını dillendirilir.
Batı epistemolojisinin doğru ve yanlış ikiliifadelerinin, ikilik söylemini eleştiren bir felsefenin mantıksal paradigması olarak değerlendirilebilir. C. Zittel, Zerdüştiçin “sapkın bir okuma deneyimi” demektedir.
Zerdüş'tün ulaşmak istediği hedef “üstinsan”dır. Ancak Nietzsche'nin, bu hedefe ulaşmaya çalışırken, özel yaşantısındaR. Wagner'e olan hayranlığının etkili olduğunu belirtmek gerekir. Wagner'in kişiliğinde Nietzsche, eski Yunan felsefesianlamında, hayatını kolaylaştırabilecek daha yüksek dünyalara sahip olduğuna inanıyordu.
Ancak, Böyle BuyurduZerdüşt'te Nietzsche, Wagner'de boşuna aradığı dünyayı tüm gerçeklikten koparır. Başka bir bağlama dayalı olarak“Zerdüşt idealini” daha önceki idealleri gibi, gerçeğe dönüştürür.
Edebî bir üslup ve muhtevaya sahip olan Böyle Buyurdu Zerdüşt, “üstinsan” kavramının/toposunun yanı sıra, felsefiyönüyle iktidar ya da ebedî geri dönüş, irade konularını dillendirilir.
Batı epistemolojisinin doğru ve yanlış ikiliifadelerinin, ikilik söylemini eleştiren bir felsefenin mantıksal paradigması olarak değerlendirilebilir. C. Zittel, Zerdüştiçin “sapkın bir okuma deneyimi” demektedir.
Zerdüş'tün ulaşmak istediği hedef “üstinsan”dır. Ancak Nietzsche'nin, bu hedefe ulaşmaya çalışırken, özel yaşantısındaR. Wagner'e olan hayranlığının etkili olduğunu belirtmek gerekir. Wagner'in kişiliğinde Nietzsche, eski Yunan felsefesianlamında, hayatını kolaylaştırabilecek daha yüksek dünyalara sahip olduğuna inanıyordu.
Ancak, Böyle BuyurduZerdüşt'te Nietzsche, Wagner'de boşuna aradığı dünyayı tüm gerçeklikten koparır. Başka bir bağlama dayalı olarak“Zerdüşt idealini” daha önceki idealleri gibi, gerçeğe dönüştürür.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 231,15 | 231,15 |