İlk gözağrısı Müjgan, Mustafa Kemal’in gençlik heyecanlarının esrik duygularında platonik kalp çarpıntıları yaparken; Sofya günlerinde sevgi dolu ruhunda fırtınalar estiren Mara Dimitrina, Nicolina Radoslavof, Elena Akçof ve Hilda Christianus o’na aşk denilen olgunun unutulmaz hazzını yaşatmışlardır. Madame Corinne, Matmazel Edith, uğruna intihar eden Fikriye, kısa denilebilecek evlilik sürecinden sonra terk ettiği Latife Uşakizade, ömrünün son yıllarında gönül galerisinin büyük finalini yaşadığı Macar asıllı Zsa Zsa Gabor, Mustafa Kemal’in hayat akışında unutulmaz izler bırakan sevgililerdir.
Hüzün, veda, ayrılık, yaşanan duygusal aşklar, birbirinden çarpıcı mektuplar ve belgelerin rehberliğinde yazdığım “Atatürk’ün Hayatındaki On Dokuz Kadın”, yarım yüzyıldır yıkılmayan tabuların yıkılması olmuştur ki, bu önemli gelişmeler gerçek manada Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze kadar süregelen klasizm tarihinin inandırıcılığını yitirmesinin miladı sayılır.
İlk gözağrısı Müjgan, Mustafa Kemal’in gençlik heyecanlarının esrik duygularında platonik kalp çarpıntıları yaparken; Sofya günlerinde sevgi dolu ruhunda fırtınalar estiren Mara Dimitrina, Nicolina Radoslavof, Elena Akçof ve Hilda Christianus o’na aşk denilen olgunun unutulmaz hazzını yaşatmışlardır. Madame Corinne, Matmazel Edith, uğruna intihar eden Fikriye, kısa denilebilecek evlilik sürecinden sonra terk ettiği Latife Uşakizade, ömrünün son yıllarında gönül galerisinin büyük finalini yaşadığı Macar asıllı Zsa Zsa Gabor, Mustafa Kemal’in hayat akışında unutulmaz izler bırakan sevgililerdir.
Hüzün, veda, ayrılık, yaşanan duygusal aşklar, birbirinden çarpıcı mektuplar ve belgelerin rehberliğinde yazdığım “Atatürk’ün Hayatındaki On Dokuz Kadın”, yarım yüzyıldır yıkılmayan tabuların yıkılması olmuştur ki, bu önemli gelişmeler gerçek manada Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze kadar süregelen klasizm tarihinin inandırıcılığını yitirmesinin miladı sayılır.