Aşığın Tevhidi Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe

Stok Kodu:
9789755746869
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
194
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%32 indirimli
210,00TL
142,80TL
Taksitli fiyat: 1 x 142,80TL
Tedarikçi Stoğu 8 Adet
9789755746869
608485
Aşığın Tevhidi  Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe
Aşığın Tevhidi Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe
142.80

Âşığın varlık bulması ma'şûk iledir; aldığı her nefes, terennüm ettiği her ses ma'şûka aittir. Hal böyle olunca, âşığın kendisine ait bir varlık iddiası abes olur. "Ben" demiş olmakla, "O" demiş olmak bir şeyi değiştirmez; çünkü gerçekte varlık veren ve var olan ma'şûktur.

Hallâc'ın ifadesiyle ma'şûk, kimi zaman çalının dilinden, kimi zaman da Hallâc'ın dilinden seslenir. Ma'şûk, kimi zaman kendini kendi birler ve en büyük tevhîd budur; kimi zaman da Hallâc'ın dilinden ene'l-hakk şeklinde birler. Hallâc'ın dilinden kendini "Bir"lemesi, Hallâc'ın kendi birlemesi ya da kendi benliğini öne çıkarması değildir; çünkü çalının dilinden Mûsâ'ya seslenen ile kendi dilinden ene'l-hakk diyen aynıdır. Ne çalı gerçektir, ne de Hallâc; gerçek olan "Hakk"tır. Hallâc, Ahbâr'da yer alan bir ifadesinde bu konudaki düşüncesini şöyle dile getirir:

"Bil ki, insan Allah'ı birlediğinde kendi varlığını ispatlamış olur. Kendi varlığını ileri süren ise, gizli şirke düşer. Yalnız, Allah dilediği kulun dilinden kendini birler. Eğer O, kendisini benim dilimden birlemişse bu yalnız O'nun bileceği bir şeydir. Eğer bu şekilde gerçekleşen bir tevhîd yoksa ben kim, tevhîd kim, ey dost!"

Âşığın varlık bulması ma'şûk iledir; aldığı her nefes, terennüm ettiği her ses ma'şûka aittir. Hal böyle olunca, âşığın kendisine ait bir varlık iddiası abes olur. "Ben" demiş olmakla, "O" demiş olmak bir şeyi değiştirmez; çünkü gerçekte varlık veren ve var olan ma'şûktur.

Hallâc'ın ifadesiyle ma'şûk, kimi zaman çalının dilinden, kimi zaman da Hallâc'ın dilinden seslenir. Ma'şûk, kimi zaman kendini kendi birler ve en büyük tevhîd budur; kimi zaman da Hallâc'ın dilinden ene'l-hakk şeklinde birler. Hallâc'ın dilinden kendini "Bir"lemesi, Hallâc'ın kendi birlemesi ya da kendi benliğini öne çıkarması değildir; çünkü çalının dilinden Mûsâ'ya seslenen ile kendi dilinden ene'l-hakk diyen aynıdır. Ne çalı gerçektir, ne de Hallâc; gerçek olan "Hakk"tır. Hallâc, Ahbâr'da yer alan bir ifadesinde bu konudaki düşüncesini şöyle dile getirir:

"Bil ki, insan Allah'ı birlediğinde kendi varlığını ispatlamış olur. Kendi varlığını ileri süren ise, gizli şirke düşer. Yalnız, Allah dilediği kulun dilinden kendini birler. Eğer O, kendisini benim dilimden birlemişse bu yalnız O'nun bileceği bir şeydir. Eğer bu şekilde gerçekleşen bir tevhîd yoksa ben kim, tevhîd kim, ey dost!"

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 142,80    142,80   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat