“Anadolu İrfânı” deyimiyle her karış toprağı şehit kanlarıyla sulanan vatan toprağımızın ilmî, irfânî, vicdânî, sanatsal, kültürel, siyasî ve kendine has hayata bakış açısı kastedilmektedir. Anadolu irfânı, hayata bütüncül bir pencereden bakmayı, dünya-âhiret dengesi üzerine kurulmuş bir yaşam tarzını benimsemeyi ve hoş görebilmek temeli üzerine inşâ edilmiş bir bakış açısını gönül ehlinin yüksek insânî değerleri temelinden yakalayabilmeyi hedefleyen sürecin adıdır. Daha net bir ifade ile dile getirmek gerekirse Anadolu irfânı, insanımızın karakterini oluşturan Kur’ân ve Sünnet merkezli düşünce dünyasının kodları demektir. Anadolu’nun, ruhunu, kendini, Yaratıcı’yı, dünya ve âhireti bilmeyi (irfânı) bünyesinde barındıran Anadolu irfânı, bütün dünyaya İslâm’ın kalbi olan Mekke-i Mükerreme ve Medîne-i Münevvere’den yayılan Hakk’ı ve âlemi (kâinatı) tanımak ve bu bilinç düzeyinde kulluk yapabilmek ideal hedefinin Anadolu (ve Trakya) topraklarındakiyapısına da işaret etmektedir. Tasavvufî düşünceyi diğer İslâmî disiplinlerden ayıran en önemli boyutun, bu düşünce sistemini benimseyen isimlerin (sûfîlerin) hayat öykülerine ve kemâl arayışlarına dair anlatıların bu sistemin temel dayanaklarından olduğu gerçeğinden hareketle Anadolu ve Trakya’da tasavvufî düşüncenin öncülerinin hayat öykülerini, vurguladıkları hakîkatleri ve dikkat çeken çalışmalarını (eserleri, talebeleri, tekke faaliyetleri ve irşâd adımları vb.) dile getirmenin Anadolu insanının karakterini şekillendiren kodlara bakmak anlamına geldiği ifade edilebilir. Anadolu ve Trakya irfân mozaiğini yansıtan çalışmalara bir katkı sağlamak için Anadolu ve Trakya’nın gönül insanlarının gerçek hayat öykülerini, eserlerini, tekke faaliyetlerini, kendinden önce başkalarını düşünen davranış metodlarını, en çok vurgu yaptıkları hususlar çerçevesinde dile getirmek gayesiyle bu eser kaleme alınmıştır.Eserde, Anadolu ve Trakya irfân mozaiğinin kırk öncüsüne yer verilmiş ve bu kırk ismin seçiminde özel bir şart aranmamıştır. Anadolu ve Trakya İrfân Mozaiği adlı bu çalışma, bu sahada devam eden çalışmaların ilki olarak sizlerle buluşmuştur. Mânevî veçhesini şekillendiren isimler bakımından çok zengin bir yurt olan Anadolu ve Trakya’nın gönül erlerine dair çalışmalar devam etmektedir. Temennimiz ilerleyen süreçte bu çalışmanın devamı niteliğindeikinci kırk isimle tekrar huzurunuzda olabilmektir.
“Anadolu İrfânı” deyimiyle her karış toprağı şehit kanlarıyla sulanan vatan toprağımızın ilmî, irfânî, vicdânî, sanatsal, kültürel, siyasî ve kendine has hayata bakış açısı kastedilmektedir. Anadolu irfânı, hayata bütüncül bir pencereden bakmayı, dünya-âhiret dengesi üzerine kurulmuş bir yaşam tarzını benimsemeyi ve hoş görebilmek temeli üzerine inşâ edilmiş bir bakış açısını gönül ehlinin yüksek insânî değerleri temelinden yakalayabilmeyi hedefleyen sürecin adıdır. Daha net bir ifade ile dile getirmek gerekirse Anadolu irfânı, insanımızın karakterini oluşturan Kur’ân ve Sünnet merkezli düşünce dünyasının kodları demektir. Anadolu’nun, ruhunu, kendini, Yaratıcı’yı, dünya ve âhireti bilmeyi (irfânı) bünyesinde barındıran Anadolu irfânı, bütün dünyaya İslâm’ın kalbi olan Mekke-i Mükerreme ve Medîne-i Münevvere’den yayılan Hakk’ı ve âlemi (kâinatı) tanımak ve bu bilinç düzeyinde kulluk yapabilmek ideal hedefinin Anadolu (ve Trakya) topraklarındakiyapısına da işaret etmektedir. Tasavvufî düşünceyi diğer İslâmî disiplinlerden ayıran en önemli boyutun, bu düşünce sistemini benimseyen isimlerin (sûfîlerin) hayat öykülerine ve kemâl arayışlarına dair anlatıların bu sistemin temel dayanaklarından olduğu gerçeğinden hareketle Anadolu ve Trakya’da tasavvufî düşüncenin öncülerinin hayat öykülerini, vurguladıkları hakîkatleri ve dikkat çeken çalışmalarını (eserleri, talebeleri, tekke faaliyetleri ve irşâd adımları vb.) dile getirmenin Anadolu insanının karakterini şekillendiren kodlara bakmak anlamına geldiği ifade edilebilir. Anadolu ve Trakya irfân mozaiğini yansıtan çalışmalara bir katkı sağlamak için Anadolu ve Trakya’nın gönül insanlarının gerçek hayat öykülerini, eserlerini, tekke faaliyetlerini, kendinden önce başkalarını düşünen davranış metodlarını, en çok vurgu yaptıkları hususlar çerçevesinde dile getirmek gayesiyle bu eser kaleme alınmıştır.Eserde, Anadolu ve Trakya irfân mozaiğinin kırk öncüsüne yer verilmiş ve bu kırk ismin seçiminde özel bir şart aranmamıştır. Anadolu ve Trakya İrfân Mozaiği adlı bu çalışma, bu sahada devam eden çalışmaların ilki olarak sizlerle buluşmuştur. Mânevî veçhesini şekillendiren isimler bakımından çok zengin bir yurt olan Anadolu ve Trakya’nın gönül erlerine dair çalışmalar devam etmektedir. Temennimiz ilerleyen süreçte bu çalışmanın devamı niteliğindeikinci kırk isimle tekrar huzurunuzda olabilmektir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 122,40 | 122,40 |