Anadolu'dan Geldik Devletin Tanıtım Filmlerinde Ulusal Kimlik Anlatısı (1934-2005) Devletin Tanıtım Filmlerinde Ulusal Kimlik Anlatısı (1934-2005)
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
213
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%33
indirimli
150,00TL
100,50TL
Tedarikçi Stoğu 5 Adet
9786056043581
520011
https://www.kitapambari.com/anadoludan-geldik-devletin-tanitim-filmlerinde-ulusal-kimlik-anlatisi-1934-2005
Anadolu'dan Geldik Devletin Tanıtım Filmlerinde Ulusal Kimlik Anlatısı (1934-2005) Devletin Tanıtım Filmlerinde Ulusal Kimlik Anlatısı (1934-2005)
100.50
“ ‘Anadolu'dan Geldik..!', devletin çektirdigi ülke tanitim filmlerinin ‘ulusal kimlik' ve ‘cografya' temelinde söylem çözümlemesini yürütüyor, Türkiye'de düsünce tarihi tartismalarinin bu filmlerde biraktigi izi, 1934'ten 2005'e kadar, dönemler halinde sürüyor. Görece geç modernlesen Türkiye toplumunda devlet kendisini ve ulusunu nasil kurdu, tanimladi? Rejimin temel dinamiklerini dis dünyaya ve vatandasina hangi basliklar üzerinden “tanit”ti? Filmlerde ulus, ulusal kimlik, Asyalilik ve Anadoluluk, tarih, cografya, mimari, Osmanli geçmisi, kadin, mit, ideoloji, Dogu ve Bati kavramlarina Cumhuriyet'in farkli dönemlerinde hangi degerler atfedildi, Ankara-Istanbul ayrismasina nasil yaklasildi? Neler “disarida” birakilirken, neler “Türklük” ve “Anadoluluk” parantezinden okundu? Filmlerde “Atatürk” imgesi nasil islendi..? Eser, bu temel sorular esliginde, Türkiye'de devlete egemen olan farkli siyasal yaklasimlarin barindirdigi tarihsel gerilimleri, süreklilikleri ve degisimleri, film metrajlari üzerinden tartismaya davet ediyor.” Okay Bensoy
“ ‘Anadolu'dan Geldik..!', devletin çektirdigi ülke tanitim filmlerinin ‘ulusal kimlik' ve ‘cografya' temelinde söylem çözümlemesini yürütüyor, Türkiye'de düsünce tarihi tartismalarinin bu filmlerde biraktigi izi, 1934'ten 2005'e kadar, dönemler halinde sürüyor. Görece geç modernlesen Türkiye toplumunda devlet kendisini ve ulusunu nasil kurdu, tanimladi? Rejimin temel dinamiklerini dis dünyaya ve vatandasina hangi basliklar üzerinden “tanit”ti? Filmlerde ulus, ulusal kimlik, Asyalilik ve Anadoluluk, tarih, cografya, mimari, Osmanli geçmisi, kadin, mit, ideoloji, Dogu ve Bati kavramlarina Cumhuriyet'in farkli dönemlerinde hangi degerler atfedildi, Ankara-Istanbul ayrismasina nasil yaklasildi? Neler “disarida” birakilirken, neler “Türklük” ve “Anadoluluk” parantezinden okundu? Filmlerde “Atatürk” imgesi nasil islendi..? Eser, bu temel sorular esliginde, Türkiye'de devlete egemen olan farkli siyasal yaklasimlarin barindirdigi tarihsel gerilimleri, süreklilikleri ve degisimleri, film metrajlari üzerinden tartismaya davet ediyor.” Okay Bensoy
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.