Çalışmasının asıl amacının "Altay Şamanizmi bir din midir?" sorununa cevap bulmak olduğunu ifade eden Potapov, Altay Şamanizmi'ni yazılı olmayan bir din olarak nitelendirmektedir. Bu kanaate ulaşmasında da derlediği etnografik materyaller ile yararlandığı diğer etnografik, tarihi ve folklorik materyaller etkili olmuştur. Bu dinin teolojik esasları, özü ve dogmalarıyla kanunlarının kendi yazılı kaynaklarından araştırılamayacağına, bu nedenle çeşitli Şaman inanç, görüş, tören ve ayinleriyle Şamanların ruhlara ve tanrılara yaptıkları dua metinlerinin derin ve kapsamlı bir şekilde araştırılıp analizinin yapılmasının, özellikle de kültürün esas kutsal eşyaları olan tef ile Şamanların tören giysilerinin araştırılmasının gerekliliğine dikkat çeken Potapov, "Din Olarak Altay Şamanizmi" başlığı altında, Şamanizm'in eski Türklerin milli devlet dini olduğunun kabul edilmesinde yarar gördüğünü ifade ettikten sonra bu dine özgü unsurları ele almaktadır.
Çalışmasının asıl amacının "Altay Şamanizmi bir din midir?" sorununa cevap bulmak olduğunu ifade eden Potapov, Altay Şamanizmi'ni yazılı olmayan bir din olarak nitelendirmektedir. Bu kanaate ulaşmasında da derlediği etnografik materyaller ile yararlandığı diğer etnografik, tarihi ve folklorik materyaller etkili olmuştur. Bu dinin teolojik esasları, özü ve dogmalarıyla kanunlarının kendi yazılı kaynaklarından araştırılamayacağına, bu nedenle çeşitli Şaman inanç, görüş, tören ve ayinleriyle Şamanların ruhlara ve tanrılara yaptıkları dua metinlerinin derin ve kapsamlı bir şekilde araştırılıp analizinin yapılmasının, özellikle de kültürün esas kutsal eşyaları olan tef ile Şamanların tören giysilerinin araştırılmasının gerekliliğine dikkat çeken Potapov, "Din Olarak Altay Şamanizmi" başlığı altında, Şamanizm'in eski Türklerin milli devlet dini olduğunun kabul edilmesinde yarar gördüğünü ifade ettikten sonra bu dine özgü unsurları ele almaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 28,00 | 28,00 |