Bu başlığın adında nasıl bir gizem yatmaktadır?
Kısaltma. Peki neyin kısaltması?
Cevabı protomatriks karikatür şiirleri ise, cevap hâlâ kafa karıştırıcıdır ve buna hiper-görselleştirilmiş şiirlerin belirli bir «Alta ve Mira” (veya Altamira) şiir koleksiyonu olarak adlandırıldığı iddiasını eklersek, belirli-belli bir kazançta olmayacağız; çünkü kitabı karıştırdığımzda etkisi hemen hemen aynı olacaktır. Koleksiyonun tamamında yalnızca iki harf buluyoruz: büyük A ve M harfi. Yalnızca bu harfler bir kez görünüyor ve daha sonra doğal dil yazısı alanından kayboluyor. Sonrasında da bu iki harf, bunlardan oluşturulan grafiklere, bilinmeyen bir piktografik yazıda kayboluyor.
Bu yazı, hiyerogliflere veya belki de eski İran yazısına benziyor; çünkü ortaya çıkan grafikleri bir araya getiren tek şey var- bir üçgen. Her grafiğin/ çizimin/resmin ayrılmaz bir parçasıdır ve düz bir çizgide dizeler halinde düzenlenmiş bu «metinlerin” dize yapısında bir tür “gramer” görevi görüyor: beyitler üçlüler dörtlükler. İzlenim kafa karıştırıcıdır; çünkü orada ne “yazıyor” diye belli olmadığı için anlambilim boştur ama yine orada olmadığı da tam olarak kesin değildir Şiirsel yapı, dış formuyla uyum, ahenk ve düzen izlenimi veriyor, ancak böyle bir güzelliğin ve böyle gizli-asemik yazının anlamına giremiyoruz; okuma zaten ilk “dizelerde” duruyor
Bu başlığın adında nasıl bir gizem yatmaktadır?
Kısaltma. Peki neyin kısaltması?
Cevabı protomatriks karikatür şiirleri ise, cevap hâlâ kafa karıştırıcıdır ve buna hiper-görselleştirilmiş şiirlerin belirli bir «Alta ve Mira” (veya Altamira) şiir koleksiyonu olarak adlandırıldığı iddiasını eklersek, belirli-belli bir kazançta olmayacağız; çünkü kitabı karıştırdığımzda etkisi hemen hemen aynı olacaktır. Koleksiyonun tamamında yalnızca iki harf buluyoruz: büyük A ve M harfi. Yalnızca bu harfler bir kez görünüyor ve daha sonra doğal dil yazısı alanından kayboluyor. Sonrasında da bu iki harf, bunlardan oluşturulan grafiklere, bilinmeyen bir piktografik yazıda kayboluyor.
Bu yazı, hiyerogliflere veya belki de eski İran yazısına benziyor; çünkü ortaya çıkan grafikleri bir araya getiren tek şey var- bir üçgen. Her grafiğin/ çizimin/resmin ayrılmaz bir parçasıdır ve düz bir çizgide dizeler halinde düzenlenmiş bu «metinlerin” dize yapısında bir tür “gramer” görevi görüyor: beyitler üçlüler dörtlükler. İzlenim kafa karıştırıcıdır; çünkü orada ne “yazıyor” diye belli olmadığı için anlambilim boştur ama yine orada olmadığı da tam olarak kesin değildir Şiirsel yapı, dış formuyla uyum, ahenk ve düzen izlenimi veriyor, ancak böyle bir güzelliğin ve böyle gizli-asemik yazının anlamına giremiyoruz; okuma zaten ilk “dizelerde” duruyor
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 43,20 | 43,20 |