Adil Ekonomik Düzen'de Kredi Sistemi ve Uygulamaları

Stok Kodu:
9786057577689
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
264
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%42 indirimli
150,00TL
87,00TL
Taksitli fiyat: 1 x 87,00TL
Tedarikçi Stoğu 1 Adet
9786057577689
655925
Adil Ekonomik Düzen'de Kredi Sistemi ve Uygulamaları
Adil Ekonomik Düzen'de Kredi Sistemi ve Uygulamaları
87.00

Allah yarattığım kaynaklar sınırsız buyurdu ise kim kaynaklar kıt diyebilir? İhtiyaçlarımızı, şükürle ve israftan kaçınarak makul ölçülerde karşılamamız gerekirken, ihtiyaçlarımızın sınırsız olduğunu kim! nasıl! niçin! neden! iddia edebilir? Mülkün sahibi Allah, insan sadece emanetçisi oluyorsa neden tamahkârlık (mal edinme tutkusu, açgözlülük), bencillik (yalnızca kendini ve kendi çıkarını düşünme) ve vehn (dünyaya tutunma) hastalığı. Her şey benim olsun daha çok olsun söylemiyle hareket eden Müslüman, Zekatını vermediğin mallar ahirette boynuna dolandığında ne yapacaksın? Gelsin de nerden gelirse gelsin mantığıyla haramdan kazandıklanla neden kendini ve neslini ateşe sürüklersin? Alın teri kurumadan emeğin karşılığını verin diyen Peygamberimiz (say), asgari ücretle çalıştırılarak hakkı yenenlere razı gelir miydi? İslam Ekonomisini; ihtiyaçlara, sınırsız kaynaklarla, israfa yol açmadan, helal ve haram ölçülerine göre cevap verilmesidir diye tanımlarsak ancak insan-lığı içine düştüğü girdaptan kurtarabiliriz. Helal rızık peşinde koşan hak ve adalete önem veren ve diğer insanların fay-dasına işler yapan Homo İslamicus bir insan tipi ile maddi ve manevi kalkınma mümkün olabilecektir. Faizin her türlüsü ayağımın altındadır diyen bir Peygamberin ümmeti isek faizi meşrulaştırma ve şirin gösterme çabaları neden! Neden bu zulme boyun eğmek, insanlığın sömürülmesine rıza göstermek. Nerde kaldı karz-ı hasen, sadaka-i cariye, isar, infak, kardeşlik ortaklığı, zekât, hilesiz alış-veriş. Hz. Peygamber (sav)'den Osmanlı Ali Devletine kadar faizsiz kredi sistemleri uygulanmış ve günümüze de Prof. Dr. Necmettin Erbakan tarafından uyar-lanmışsa niçin faizli kredilere mahkümiyetimiz.

Allah yarattığım kaynaklar sınırsız buyurdu ise kim kaynaklar kıt diyebilir? İhtiyaçlarımızı, şükürle ve israftan kaçınarak makul ölçülerde karşılamamız gerekirken, ihtiyaçlarımızın sınırsız olduğunu kim! nasıl! niçin! neden! iddia edebilir? Mülkün sahibi Allah, insan sadece emanetçisi oluyorsa neden tamahkârlık (mal edinme tutkusu, açgözlülük), bencillik (yalnızca kendini ve kendi çıkarını düşünme) ve vehn (dünyaya tutunma) hastalığı. Her şey benim olsun daha çok olsun söylemiyle hareket eden Müslüman, Zekatını vermediğin mallar ahirette boynuna dolandığında ne yapacaksın? Gelsin de nerden gelirse gelsin mantığıyla haramdan kazandıklanla neden kendini ve neslini ateşe sürüklersin? Alın teri kurumadan emeğin karşılığını verin diyen Peygamberimiz (say), asgari ücretle çalıştırılarak hakkı yenenlere razı gelir miydi? İslam Ekonomisini; ihtiyaçlara, sınırsız kaynaklarla, israfa yol açmadan, helal ve haram ölçülerine göre cevap verilmesidir diye tanımlarsak ancak insan-lığı içine düştüğü girdaptan kurtarabiliriz. Helal rızık peşinde koşan hak ve adalete önem veren ve diğer insanların fay-dasına işler yapan Homo İslamicus bir insan tipi ile maddi ve manevi kalkınma mümkün olabilecektir. Faizin her türlüsü ayağımın altındadır diyen bir Peygamberin ümmeti isek faizi meşrulaştırma ve şirin gösterme çabaları neden! Neden bu zulme boyun eğmek, insanlığın sömürülmesine rıza göstermek. Nerde kaldı karz-ı hasen, sadaka-i cariye, isar, infak, kardeşlik ortaklığı, zekât, hilesiz alış-veriş. Hz. Peygamber (sav)'den Osmanlı Ali Devletine kadar faizsiz kredi sistemleri uygulanmış ve günümüze de Prof. Dr. Necmettin Erbakan tarafından uyar-lanmışsa niçin faizli kredilere mahkümiyetimiz.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,00    87,00   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat